Prin Hotărârea Guvernului nr. 714/ 2022 s-a introdus obligativitatea pentru persoanele fizice și persoanele juridice de a înregistra la Autoritatea Publică Locală sistemele individuale adecvate pentru colectarea și/sau epurarea apelor uzate (ex. bazine vidanjabile, fosele septice, fose septice ecologice cu sisteme de drenaj, stații de epurare rezidențiale, statii de epurare monobloc, etc). Astfel, proprietarii imobilelor care urmează să-și construiască / instaleze un sistem individual adecvat de colectare și epurare au obligația să-l înscrie în registrul autorității publice locale în termen de 120 de zile de la punerea acestuia în funcțiune.
Această obligație revine și proprietarilor de sisteme individuale adecvate construite înainte de intrarea în vigoare a prezentului act normativ, respectiv înainte de data de 27.05.2022.
Pentru îndeplinirea acestor obligații persoanele fizice și juridice care au deja pe proprietăți astfel de sisteme adecvate pentru colectarea și epurarea apelor uzate trebuie să completeze și să depună la Primăria Comunei Agigea până în data de 30.11.2022 un formular prin care solicită înscrierea în Registrul de evidență a sistemelor individuale adecvate (SIA) de colectare și epurare.
Formularele specifice pentru persoanele fizice și juridice se regăsesc pe site-ul https://primaria-agigea.ro , secțiunea FORMULARE TIP – Compartiment URBANISM. De asemenea formularele sunt disponibile în format tipărit la sediul Primăriei – Registratură.
Formularele conțin instrucțiuni de completare precum și note explicative.
După completare, formularul se poate depune prin mijloace electronice la adresa de e-mail: secretariat@primaria-agigea.ro sau direct la Registratura Primăriei Comunei Agigea-strada Bujorului, nr.11.
ATENȚIE! Obligația se aplică atât sistemelor existente în gospodării, cât și în cazul celor care urmează să fie construite!
Precizăm că legislația prevede amenzi între 5.000 și 10.000 lei în cazul persoanelor fizice și juridice care nu vor depune fomularul de înscriere.